CBD a pihentetőbb alvásért

cbd és álmatlanság

Megoldhatja az alvásproblémákat a CBD? A válasz egyértelműen igen. De lássuk csak, honnan is vesszük mindezt.

A kannabisz növényben található a CBD, másnéven cannabidiol, ami úgy segít megőrizni és helyreállítani a szervezet egyensúlyi állapotát, hogy kölcsönhatásba lép az endokannabinoid rendszerünkkel, ezáltal sokféle problémára megoldás lehet, így az alvással kapcsolatos gondokban is segíthet. A legnagyobb előnye, hogy nincs bódító hatása, nem okoz hozzászokást, teljes mértékben természetes alapokon hat.

A kannabisz növényben található THC vegyület is, ami betépést, bódulatot okozhat egy bizonyos mennyiségben, de a CBD termékek készítésénél ezt kivonják, így a CBD olajnak, kapszulának nincs bódító hatása. Ellenben enyhülést hozhat a fájdalmakban, csökkentheti az epilepsziás betegek rohamait, kiegyensúlyozza az idegrendszer működését, ezáltal nagy eséllyel segíthet az alvásproblémákban.

A CBD használata alvászavaroknál

A rossz alvást rengeteg dolog okozhatja, természetesen mindenre nem lehet megoldás a CBD. A szomszéd kutyáját csak akkor nyugtatja meg, ha a neki készült termékkel megkínálod és a kényelmetlen ágyad rugóit sem puhítja meg, nehogy erre pazarold. A tréfát félretéve a CBD nem csodaszer, még akkor sem, ha jó néhány fogyasztója valóban csodás hatásairól számol be. Nyilván ennek is megvan a magyarázata. De lássuk csak, hogy mi is okozhat álmatlanságot:

  • stressz, szorongás
  • bizonyos gyógyszerek
  • fájdalmak
  • a túl sok koffein tartalmú ital
  • zavaró környezeti hatások
  • testi diszkomfort  érzet
  • egyéb, bármi, talán ki tudod egészíteni a sort a téged felzaklató dolgokkal is.

A Mayo Clinic sokat foglalkozik ilyen jellegű vizsgálatokkal, ez az ő listájuk.

Egyes estekben még akkor is segíthet a CBD, amikor nem is gondolnád. Hogyan? Még nem pontosan tudják. A kutatások folyamatosan zajlanak, vannak komoly eredmények, de semmit sem tekinthetünk bizonyított ténynek. A fogyasztók tapasztalatai és a vizsgálatok után készült tanulmányok viszont bizakodásra adnak okot.

  • A ResearchTrusted Source 2019-ben publikált vizsgálati eredményében arról írnak, hogy a CBD mérsékli a szorongást és jótékonyan hat az alvásra. A 72 vizsgálati alany háromnegyedének voltak szorongásos problémái, felének alvászavarai. 25 mg CBD-t adtak nekik naponta és 79% már az első hónapban javulást tapasztalt a szorongásos tünetekben és az alvásban.
  • Egy 2018-as farmakológiai jelentésben arról is beszámoltak, hogy a fájdalmak miatt nehezített alvást a CBD a fájdalom enyhítésével javította, ami főként a krónikus fájdalmaknál igaz.
  • Születtek más eredmények is, például egy 2014-es kutatás, amelyben Parkinson-kórban szenvedő betegek vizsgálatánál megállapították, hogy a rossz alvás és a rémálmok lényegesen mérséklődtek, sőt a nappali aluszékonyság is mérséklődött.

Mi történik az alvásunkkal, ha CBD-t juttatunk a szervezetünkbe?

Erre még nincs pontos magyarázat, a szervezet működése a CBD hatására még nem teljesen tiszta lap. Persze folyamatosan kutatnak és keresik a miértekre a magyarázatot. Szeretnék megérteni a kutatók, hogy hogyan befolyásolja az alvásunkat, ezért sokan munkálkodnak ezen a területen.

Addig is néhány praktikus tanács a használathoz

Bátran kipróbálhatod, semmilyen mellékhatása, káros következménye nincs, azért a legjobb, ha konzultálsz kezelőorvosoddal, főleg, ha valamilyen gyógyszert rendszeresen szedsz. Ami a nehézséget jelenti majd, hogy mennyit vegyél be, milyen napszakokban és hány alkalommal. Ezt rengeteg minden befolyásolja, nincsenek egyértelmű válaszok. A CBD adagolása függ a testsúlyodtól, a tested kémiájától, az alvási nehézségeid jellegétől. Valakinek így működik, valakinek úgy.

A vizsgálatoknál átlagosan 25-100 mg CBD segített, de a fokozatosságot érdemes betartani, hiszen nem tudhatod, milyen adag fog neked használni és a buktató pont az, hogy a túl kevés pontosan úgy nem használ, mint a kelleténél több. Kezdd kis adaggal és addig növeld, amíg még nem érzed a hatását. Amikor már érzed, akkor annyi az elég. Legyél türelemmel, mert a különbséget, a javulást a vizsgálati alanyok sem azonnal fedezték fel. Legalább egy hónapot adj a javulás esélyének, erről egy 2019-es tanulmány be is számolt.

Források:

https://kannabiszmagazin.hu/cbd-az-almatlansag-ellen/

https://www.healthline.com/health/cbd-for-insomnia

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük